Fakta om Evelina

Vad heter du?
Evelina Maria Therese Jonsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

När och var är du född?
Jag är född i Örnsköldsvik 1995

Vilket stjärntecken är du?
Tvillingen

Vart bor du?
Jag kommer ifrån ett samhälle ungefär 4 mil utanför Örnsköldsvik som heter Björna, där jag är uppväxt till 13 års åldern. Nu bor jag tillsammans med min mamma i en lägenhet i centrala Örnsköldsvik

Min familj:
Jag är yngst av tre syskon. Jag har en storasyster som heter Marielle, född 88, som är utbildad socionom och mamma till Devin, min underbara systerson, och är sambo med Daniel. Jag har även en storebror som heter Andreas, född 91, som jobbar på Strängbetong i Långviksmon. Mina föräldrar är skilda, så jag bor tillsammans med min mamma Åsa, som jobbar på dagis. Sedan har jag då min pappa Mikael som bor lite utanför stan med sin flickvän Christina, och med henne har jag även fått två halvsyskon på köpet!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har du varit utomlands?
Faktiskt inte! Om inte Ålandsfärjan räknas förstås, haha.

Hur lång är du?
1.68 cm

Ögonfärg?
Olika i olika ljus vill jag säga, men en blandning av blå/grå/grön

Glasögon?
Yes! Hade det även när jag var liten, men gömde bort dom för jag inte ville använda dem, och det får jag sota för nu

Civilstånd?
Jag är tillsammans med världens finaste kille, Fredric, som just nu är bosatt i Sundsvall för att plugga. Vi träffades faktiskt samtidigt som Elin och hennes kille träffades, och har suttit ihop sedan dess

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad ville du bli när du var liten?
Jag har alltid velat bli sångerska, vilket är komiskt eftersom jag inte kan sjunga, haha.

Vad vill du bli nu?
Jag vill plugga till sociolog eller socialpsykolog

Har du några förebilder?
Min underbara mormor, helt klart!

Varför skulle just vi två arbeta tillsammans?
Jag och Elin har varit vänner i många år, och har alltid kommit bra överrens och jobbar väldigt bra ihop, så det var en självklarhet att vi två skulle jobba tillsammans!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad vill vi få ut av detta arbete?
Vi vill göra skillnad, och vi tycker att projektarbetet kunde användas väl för det. Vi vet båda två folk som har dött i cancer, anhöriga och bekanta, och känner även folk som har förlorat sina nära och kära, så vi vet hur hårt denna sjukdom drabbar människor. Därför vill vi samla in pengar och göra skillnad, och hoppas att vi kommer ett steg närmre en lösning på det här problemet.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback